Μένει από λάστιχο η πυρόσβεση!

Written By BaGGoC on Δευτέρα | 12:34 μ.μ.

* Καθηλωμένα ελικόπτερα, χωρίς ελαστικά το 20% των υδροφόρων οχημάτων Πληρώνονται –ίσως και εντός της εβδομάδας- οι εποχικοί πυροσβέστες


Με πολλά προβλήματα και ελλείψεις ξεκίνησε η φετινή αντιπυρική περίοδος για την Πυροσβεστική, κάτι που επισημαίνει με πρόσφατη ανακοίνωσή της η Ένωση Αξιωματικών, αλλά επιβεβαιώνουν και οι επιτελείς του Πυροσβεστικού Σώματος.
«Ο Θεός να βάλει το χέρι του», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση σε ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα, στην οποία απαριθμεί τις δραματικές ελλείψεις, που παρατηρούνται μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ανώτατος αξιωματικός, τις τελευταίες μέρες έχουν υπάρξει θετικές εξελίξεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι η δυναμική του Πυροσβεστικού Σώματος θα φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο.
Την περασμένη Πέμπτη, φαίνεται πως τακτοποιήθηκε ένα από τα πολλά «αγκάθια» της πυροπροστασίας και ένα από πιο σημαντικά, που ήταν το θέμα της πληρωμής των 5.386 εποχικών πυροσβεστών, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι από τις 2 Μαΐου που προσελήφθησαν, με αποτέλεσμα να έχουν φτάσει στα όριά τους και να υπάρχει ο κίνδυνος άρνησης εργασίας, κάτι που θα ήταν καταστροφικό σε περίπτωση μεγάλης πυρκαγιάς ή ενός μπαράζ πυρκαγιών στη χώρα.
Όπως έγινε γνωστό από το Αρχηγείο του ΠΣ, υπογράφηκε το σχετικό κονδύλι και από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Πάγκαλο, το οποίο καθυστερούσε ενάμιση μήνα και αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε θεωρείται πολύ πιθανό μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα να καταβληθούν οι μισθοί.
Οι επιτελείς του Σώματος αισιοδοξούν ότι στο εξής και για τους υπόλοιπους μήνες δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Οι συνδικαλιστές πάντως τονίζουν ότι οι πιστώσεις για νυχτερινά και πενθήμερα επαρκούν μέχρι και τον Σεπτέμβριο.
ΠΟΛΛΑ ΚΕΝΑ
Η προσφορά των εποχικών πυροσβεστών χαρακτηρίζεται πολύτιμη από την ηγεσία του Σώματος και προσαρμόζει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό σε αυτούς, δεδομένου ότι παραμένουν τα 4.100 κενά σε προσωπικό (33% επί του συνόλου των οργανικών θέσεων) και δεν προβλέπεται να καλυφθεί, γεγονός που τονίζεται ιδιαίτερα στις καταγγελίες των συνδικαλιστών για την κατάσταση.
Πρόβλημα υπάρχει και στον εναέριο στόλο, αφού ακόμα δεν είναι έτοιμα όλα τα πυροσβεστικά αεροπλάνα, ενώ ακόμη δεν έχει υπογραφεί από τον υφυπουργό Μανώλη Όθωνα η σύμβαση για τη μίσθωση των 12 ελικοπτέρων, που νοικιάζει κάθε χρόνο η χώρα.
Σε ό,τι αφορά στα αεροπλάνα, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρχηγός του Σώματος, αντιστράτηγος Στέλιος Στεφανίδης, αυτή τη στιγμή έχει γίνει η διασπορά στις βάσεις, εκτός από την Αγχίαλο, που καλύπτεται από τη Θεσσαλονίκη, όσο τουλάχιστον διαρκεί ο βροχερός καιρός και οι κίνδυνοι πυρκαγιάς είναι ακόμα μικροί. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, κάτι που θα πρέπει να ρυθμιστεί άμεσα.
Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη είναι έτοιμα επιχειρησιακά συνολικά 14 από τα 21 καναντέρ (πέντε CL-415 και εννέα από τα παλιά CL-215), ενώ σύμφωνα με διαβεβαίωση της Πολεμικής Αεροπορίας, στην οποία υπάγεται η μονάδα, έως το τέλος του μήνα θα είναι έτοιμα και τα υπόλοιπα, εκτός από ένα CL- 415, που έχει σοβαρή βλάβη και αναμένεται να είναι διαθέσιμο έως τις 15 Ιουλίου.
Σχετικά με τα μισθωμένα ελικόπτερα, τρία βρίσκονται ήδη στο Τατόι και άλλα δύο έφτασαν χτες από τη Βουλγαρία στη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αν δεν υπογραφεί η σύμβαση.
Από το υπουργείο διευκρινίζεται ότι το ζήτημα είναι τυπικό και θα ισχύσει ό,τι και στην περσινή αντιπυρική περίοδο, με όφελος 1.000.000 ευρώ για το ελληνικό δημόσιο, αφού ύστερα από διαπραγμάτευση με τις δύο εταιρίες έγινε αποδεκτή η απαίτηση του ΥΠΤΠ και δεν γίνεται χρήση της ρήτρας αναπροσαρμογής του τιμήματος των σχετικών συμβάσεων.
Δεν υπάρχει περίπτωση, πάντως, να χρησιμοποιηθούν τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα του Π.Σ., που είναι ασυντήρητα και καθηλωμένα στο έδαφος (ένα Σούπερ Πούμα έχει καθηλωθεί από τον Αύγουστο του 2008), λόγω της λύσης της σύμβασης με την Ολυμπιακή Αεροπορία, που είχε τη συντήρηση έως τον Σεπτέμβριο του 2009 και δεν έχουν τελεσφορήσει οι άλλοι διαγωνισμοί. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα κυρίως στη μεταφορά της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφής (ΕΜΑΚ) σε μεγάλες πυρκαγιές, αλλά και στον συντονισμό από αέρος, κάτι που η ηγεσία προσπαθεί να καλύψει με τη συνδρομή του στρατού και της αεροπορίας, με Σούπερ Πούμα και αεροσκάφη C-130, όπως έγινε και πέρσι.
Παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια από το ΥΠΤΠ να λυθεί το πρόβλημα για τα επόμενα χρόνια με την προώθηση διαγωνισμών μέσω ΝΑΤΟ.
ΥΔΡΟΦΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΛΑΣΤΙΧΑ
Με δραματικό τρόπο περιγράφει όμως, η Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος και την κατάσταση του στόλου των υδροφόρων οχημάτων, ενώ επισημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με τις προμήθειες ελαστικών, που βρίσκονται σε διαδικασία ακύρωσης.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση, 20% των υδροφόρων πυροσβεστικών οχημάτων είναι εκτός λειτουργίας, ενώ εκτιμάται ότι τους μήνες που παρατηρείται μεγάλη συχνότητα πυρκαγιών (Ιούλιο, Αύγουστο) το ποσοστό θα έχει αυξηθεί δραματικά, με δεδομένο ότι ποσοστό 25% των πυροσβεστικών οχημάτων είναι γερασμένα και οι δαπάνες για τη συντήρησή τους έχουν μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το 2010. Η μείωση των δαπανών, αλλά και τα γερασμένα οχήματα, που δεν αντικαθίστανται είναι γεγονός και αποδίδεται στην οικονομική κρίση.
Σε ό,τι αφορά στη συντήρηση των οχημάτων, από το υπουργείο τονίζεται ότι έχουν γίνει όλες οι ενέργειες και έχουν εγκριθεί οι προϋπολογισμοί, ώστε να είναι όλα έτοιμα έως το τέλος του μήνα.
Από στελέχη του Αρχηγείου του ΠΣ έγινε γνωστό, ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τα υδροφόρα οχήματα (περίπου 1.600 σε όλη την Ελλάδα) έχουν συντηρηθεί, πολλά με προσωπικές ενέργειες των διοικητών των σταθμών και με τη συνεργασία γνωστών τους συνεργείων, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους καλή τη πίστει και θα πληρωθούν αργότερα, όταν θα υπογραφούν οι πιστώσεις. Ακινητοποιημένα είναι περίπου 80, λόγω σοβαρών βλαβών και παλαιότητας.
Επίσης, λένε ότι μεγάλο μέρος των φθαρμένων ελαστικών αντικαταστάθηκαν από δωρεές και δεν πρόκειται να γίνουν αγορές από την υπηρεσία, τουλάχιστον για φέτος. Οι ανάγκες, τόσο σε συντήρηση, όσο και σε ελαστικά, που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, επειδή δεν υπάρχουν άλλα κονδύλια, θα καλύπτονται από άλλους κωδικούς δαπανών της Πυροσβεστικής, με εσωτερικές διαδικασίες.
Η Ένωση Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος καταγγέλλει, επίσης, ότι το προσωπικό υποχρεώνεται σε υπερεργασία που δεν πληρώνεται, αφού παρατηρείται άρνηση καταβολής του «δασικού» επιδόματος.
Εκ μέρους του υπουργείου πάντως αναφέρεται ότι δεν υπάρχει θεσμοθετημένο «δασικό επίδομα». Απλώς, πρόκειται για την «κατ' έτος αναγκαιότητα χορήγησης αποζημίωσης εκτός έδρας μετακινήσεων για εκπαιδευτικούς και επιχειρησιακούς λόγους, που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Επομένως, σε κάθε περίπτωση οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συγκεκριμένης αποζημίωσης εξετάζονται πάντα μετά το τέλος της αντιπυρικής περιόδου στο πλαίσιο των πραγματικών αναγκών, που παρουσιάστηκαν, και σε συνδυασμό με τις οικονομικές δυνατότητες».
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ
Ως αντιστάθμισμα στις ελλείψεις, το ΥΠΤΠ δίνει μεγάλη βαρύτητα στον θεσμό των εθελοντών, γι’ αυτό την περασμένη Τρίτη ο υπουργός, Χρήστος Παπουτσής, απέστειλε για συζήτηση στο υπουργικό Συμβούλιο νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των εθελοντών του ΠΣ, ενώ καταρτίζεται νομοσχέδιο και για τους εθελοντές της Πολιτικής Προστασίας.
Στο νομοσχέδιο, που κατατέθηκε, προβλέπεται, εκτός των άλλων, ότι 25% των κατατασσόμενων στο Πυροσβεστικό Σώμα θα προέρχονται από εθελοντές πυροσβέστες, θα τους παρέχεται το δικαίωμα εισόδου σε πρατήρια και λέσχες των Σωμάτων Ασφαλείας και παράλληλα, δίνονται κίνητρα στους εργοδότες για να παρέχουν διευκολύνσεις στους εθελοντές. Τέλος, προβλέπεται η σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας για τους εθελοντές πυροσβέστες και επεκτείνεται η εφαρμογή των ευεργετικών διατάξεων, που προβλέπουν την πρόσληψη, στο Πυροσβεστικό Σώμα, συγγενών πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και στους εθελοντές πυροσβέστες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου