Αθήνα-Θεσσαλονίκη πάνω στα πατίνια τους!

Written By BaGGoC on Δευτέρα | 12:37 μ.μ.



ΤΟ «ΗΡΩΙΚΟ» ΤΑΞΙΔΙ 13 ΑΘΛΗΤΩΝ

Θα ταξιδέψουν από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη πάνω σε ρόδες. Μόνο που δεν θα είναι αυτοκινήτου ή μηχανής, ούτε καν ποδηλάτου. Και, ασφαλώς, δεν θα πληρώσουν διόδια! Τα 13 άτομα που θα καλύψουν τα 504 χιλιόμετρα της διαδρομής (τέσσερα από τη Θεσσαλονίκη και εννέα από την Αθήνα), θα ταξιδέψουν πάνω ...στα πατίνια τους, ξεκινώντας ένα εγχείρημα χωρίς προηγούμενο στην Ελλάδα.
Πρόκειται για δύο κοπέλες και 11 άντρες, μέλη του υπό αναγνώριση αθλητικού σωματείου "Ώθηση", που θα ξεκινήσουν στις 31 Ιουλίου από το Καλλιμάρμαρο και θα τερματίσουν στον Λευκό Πύργο στις 6 Αυγούστου, έχοντας διανύσει πάνω από 70-80 χιλιόμετρα ημερησίως. Είναι στην πλειοψηφία τους ιδιωτικοί υπάλληλοι, ηλικίας 23-40 ετών και έμπειροι αθλητές, που προετοιμάζονται αρκετό καιρό.
Ξεκινούν το ιδιόμορφο ταξίδι τους, που το έχουν βαφτίσει "Ώθηση-Extreme 504 km", με έναν και μόνο -όπως λένε- στόχο: ν΄αναδείξουν την τριπλή χρησιμότητα των πατινιών: ως μεταφορικού μέσου στις δοκιμαζόμενες από το κυκλοφοριακό ελληνικές πόλεις, ως εναλλακτικού τρόπου αερόβιας άθλησης (ο τροχοπεδιλιστής εκτιμάται ότι "καίει" 350-400 θερμίδες σε μισή ώρα άσκησης) και ως ευχάριστου χόμπι.
Και φυσικά, να συνδράμουν στην προσπάθεια των ποδηλατών ανά την Ελλάδα για τη δημιουργία δρόμων κατασκευασμένων ειδικά για εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, όπως τα ποδήλατα και τα πατίνια.
Η ιδέα γεννήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, με αφετηρία ένα στοίχημα: ο 32χρονος Θεσσαλονικιός Κώστας Μαρτζέκης, που πέρυσι τέτοια εποχή είχε πραγματοποιήσει τον γύρο της Ελλάδας με ποδήλατο, στοιχημάτισε με τον Αθηναίο φίλο του, Γιάννη Κούσπαρη, ότι μπορεί να πάει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με πατίνια σε μία μέρα.
Επειδή αυτό αποδείχτηκε ότι δεν ήταν ανθρωπίνως δυνατό, ο Γιάννης, ο Κώστας και άλλα μέλη της ομάδας, αποφάσισαν να κάνουν ένα ομαδικό ταξίδι ανάμεσα στις δύο πόλεις, για να προβάλλουν τον τροχοπεδιλισμό στην Ελλάδα.
ΜΕ ΡΟΔΕΣ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ
Θα κινούνται στις παράπλευρες οδούς της Εθνικής και, όταν φτάσουν στα Τέμπη, θα μπουν στον κυρίως κορμό της, συνοδεία της Τροχαίας.
"Ελπίζω ότι δεν θα μας ζητήσουν να πληρώσουμε διόδια", λέει γελώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας και απαριθμεί τις μεγάλες δυσκολίες του ταξιδιού: «οι μεγαλύτερες δυσκολίες για μια τέτοια διαδρομή, μέσα στο κατακαλόκαιρο, είναι η ζέστη και οι κατηφόρες. Η διαδρομή αυτή έχει κλίσεις μέχρι 10% και τα πατίνια δεν διαθέτουν φρένα. Θα πρέπει να κάνουμε διαρκώς μεγάλα σλάλομ, όπως στο σκι, για να μειώνουμε την ταχύτητα».
Οι αθλητές θα έχουν και κάποιες απώλειες και δεν μιλάμε μόνο για ιδρώτα... «Σε ένα τέτοιο ταξίδι, μπορεί να χάσεις ακόμη και νύχια από τα πόδια σου, που, πίστεψέ με, πονάνε πολύ από τον αστράγαλο και κάτω. Παράλληλα, εκτιμώ ότι μία φορά την ημέρα θα χρειάζεται να αλλάζουμε ρόδες στα πατίνια, γιατί οι ρόδες είναι φτιαγμένες από σιλικόνη και η τριβή με την πίσσα της ασφάλτου τις καταστρέφει", εξηγεί.
Ευτυχώς, η γερμανική εταιρία Powerslide (τα πατίνια της δεν πωλούνται στην Ελλάδα) θα τους παρέχει τα πατίνια, τύπου in-line (έχουν τις ρόδες γραμμικά και όχι σε δύο πλευρές όπως τα κλασικά πατίνια), ρόδες, ανταλλακτικά, κράνη και ρούχα. Παράλληλα, τους αθλητές θα συνοδεύουν τρία αυτοκίνητα, πέντε οδηγοί και ένας κάμεραμαν, που θα μαγνητοσκοπεί το ταξίδι τόσο πάνω από τα οχήματα, όσο και ...πάνω στα πατίνια.
Επιβάρυνση θα υπάρχει και ψυχολογική. «Όταν ταξιδεύεις τόση ώρα κάτω από τον ήλιο, με τέτοια σωματική κούραση, το μυαλό στενεύει», λέει ο Κώστας και εξηγεί ότι η ταλαιπωρία αξίζει τον κόπο, αν θα βοηθήσει στη διάδοση της χρήσης των πατινιών στην Ελλάδα.
Η ομάδα "Ωθηση", που ιδρύθηκε προ διετίας (περισσότερες πληροφορίες και στη σελίδα της στο Facebook, αναζητώντας τη φράση "Ωθηση-Extreme 504 km"), έχει περίπου 10 μέλη στη Θεσσαλονίκη και 30-40 στην Αθήνα, ενώ πανελλαδικά αυτά ανέρχονται σε περίπου 600. Για να γίνει κάποιος μέλος, χρειάζεται μόνο ένα ζευγάρι πατίνια, ακόμη κι αν δεν γνωρίζει ακόμη να τα χρησιμοποιεί. Τα υπόλοιπα, ακόμη και η φυσική κατάσταση, θα έρθουν ...με τον καιρό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου